Archives

Цикъл семинари: Активна музикотерапия при деца и възрастни – 2024

Музикотерапевтичен институт София

 

Предлага на Вашето внимание

„Цикъл – Активна музикотерапия при деца и възрастни – 2024“

 

Основна цел на предстоящите теоретико-приложни семинари е да запознае участниците с основни подходи и школи в „Активната музикотерапия“, употребявани в превенцията и клиничната работа с деца и възрастни в индивидуална и груповата работа.

Теми, дати и водещи:

 

 

„История и развитие на МТ“ -  теоретичен семинар

– 6 тренингови часа

10.02.2024 г., събота от 9:00 ч. до 13:30 ч.

Водещ: Радка Георгиева

Семинарът ще се проведе онлайн!

 

Такса за участие:

за студенти на МТИ–С: 40 лв.

За всички други: 55 лв.

***

 

 

„Активна музикотерапия при деца“

Дати: 09 и 10 март 2024 г.

30 и 31 март 2024 г. – от 9:00 до 16:00 с 1 час обедна почивка

 Ще бъдат разгледани:

Музикотерапия при деца в норма, Подхода на Нордоф и Робинс, Музикотерапия при деца с увреждания:

 

  • Кратък преглед на генерализираните разстройства
  • Специфика на музикотерапевтичната сесия с деца със синдром на Даун и деца аутисти
  • Споделяне на опит от практиката
  • Разглеждане на активности – кога и в какъв момент могат да се приложат.

***

Музикална терапия с възрастни с обучителни затруднения, работа с дълбоки и множествени умствени увреждания.

 

  • Структура на груповата  сесия, Методи на музикалната терапия: Клинична музикална импровизация, креативни методи, писане на песни и Пеене.

Водещи:

Лилия Ахтарова, Радка Георгиева, Яна Николова.

 

Такса за участие за целият модул:

За студенти на МТИ–С – 180 лв.

За всички други – 240 лв.,

За представители на институции – 300 лв.

За един уикенд таксата е респективно – 90 лв.; 120 лв.; 150 лв.

***

Техники и интервенции  от подхода „Активна Музикотерапия“  - използвани в психологическата работа с деца в училищна  възраст 

Дати:  13 и 14 Април 2024 г.

 

  • Целите на активна музикална терапия и целите на образованието в сравнение
  • Музика като партньор – въздействието на музикалните елементи върху мозъка и тялото
  • Песни и игри за съчетания в класната стая
  • Активна музика терапия за групова сплотеност, групова динамика, решаване на проблеми
  • Работилница за създаване на песни за лични образователни настройки

Водещ:  Лаура Джош-Марков

 

  • Характерни предимства на подхода Активна музикотерапия (АМТ) и възможностите за психологическа работа, които той предлага
  • Възможности на музикалните елементи за положително повлияване и промяна на дефицитите в психиката (когнитивни, комуникативни, личностни или поведенчески)
  • Работа с различни ситуации, постигане на конкретни цели, съответстващи на психологическите потребности или специфични проблеми на отделните деца.
  • Възрастови особености и дефицити от познавателно, емоционално и социално естество. Подкрепа в индивидуалното развитие
  • Решаването на възникнали проблеми от междуличностен характер
  • Работа за формирането на цялостни личности и изграждане на характер

Водещ: Нейчо Карпачев

***

Активна МТ в индивидуалната и групова психотерапия.

  • Аналитична МТ.
  • Хуманистични подходи в МТ.
  • Прийоми в груповата психотерапия.
  •  Музикотерапевтични техники в  индивидуалната  психотерапия.

 

 

Дати: 11 и 12 май 2024 г.

Водещ:  Лилия Ахтарова

 

Такси за участие:

За студенти на МТИ–С – 90 лв,

За всички други – 120 лв., за представители на институции – 150 лв.

Участници извън обучителната програма ще получат сертификат!

Моля, изпращайте своите заявки на ел. поща на института: mti@bulgarianmusictherapy.com!

 

Ако това е ваше първо участие, моля, попълнете заявка за участие.

 Заявка за участие, изтеглете от тук:  zaiavka_uchastie

Повече информация на: 0898 665 578.

< |||| > 1 2 3 4

Съвременни музикотерапевтични подходи (Лилия Ахтарова)

Музикотерапията, както и другите арт-терапевтични подходи биха могли да бъдат съпътстващи и подпомагащи основното лечение, както и в някои случаи самостоятелно действащи.

Основни цели на музикотерапията в психологическата работа са: клиента да постигне адекватно личностово приспособяване, да се стимулира решимостта за разрешаване на конфликтите, да се подобри и разшири креативността и интуицията, както и да се подкрепи клиента и позитивира.

Музикотерапията се развива в три основни посоки: аналитична, бихевиорална и хуманистична. Разделя се още на “Жива” (“Life music” и такава която употребява готови музикални произведения (” музика и образност”).

При “живата” музикотерапия клиента има пространство да изрази своите чувства и емоции, клиента и водещия импровизират музика. Изцяло се разчита на езика на музиката, темпо, ритъм, динамика, форма и др., осъществява се невербална комуникация между водещия и клиента. Най-популярен подход тук е този на Нордоф и Робинс известен още като “Клинична импровизация”. Подходът работи при деца и възрастни, изключително удачно в клиничната психиатрия.

Музика и образност, както и подхода “Водене на въображението с музика” са подходящи повече в работата с така наречените здрави невротици и психосоматични заболявания. При двата подхода се употребяват готови музикални произведения, сесията се състои от три части. Първата и третата са вербални, средната е музикална, по време на която клиентът е в релаксирано състояние. Целите при музика и образност са клиента да се позитивира и ориентира към правилни за него решения. Водене на въображението с музика е подход насочен повече към личностовото опознаване и израстване.

Работата с музика неизбежно се преплита с рисуване, танц и движение. Музикотерапията е създадена от музиканти доразвили квалификацията си с изучаване на психология и психотерапия. На пример, Робинс е музикант – композитор, Нардофф е детски педагог, Хелан Бони, авторът на “Водене на въображението с музика” е цигулар, музикотерапевт. По мои скромни наблюдения, световните тенденции са все повече да се обединяват арт-терапевтични методи и подходи. Ярък и категоричен пример е подхода “Процесуална психология” на Арнолд Миндел, където авторът и неговите последователи, изключително удачно използват арт-терапевтични похвати от всякакъв вид, модифицирана психодрама , като инструменти в практическата работа в иначе неоюнгианската философия и теория на подхода.